Wie ben ik?

IMG_4546.JPG

Mijn naam is Karin Donkers.
Tot 1-8-2015 gedurende 10 jaar schoolleider op een basisschool voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Wij werkten daar thematisch en ons onderwijs werd  zoveel mogelijk aangeboden binnen een betekenisvolle context. De ‘vragen’ van leerlingen hadden een prominente plaats binnen het onderwijs en de thema’s.

Vanaf 1-8-2015 heb ik op eigen verzoek ontslag genomen omdat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Geïnteresseerd in het Informeel leren en opgeleid als VLC Birdy expert (Sociale elektronische leeromgeving voor het basisonderwijs) en expert Beeldend Trainen (Werkplekleren met multi touch tables) bij CSS Breda. Ik heb daar een jaar mogen werken als projectleider (Route Informeel Leren Schoolleidersregister) en trainer/adviseur (werken met een sociale elektronische leeromgeving en/of een professionele leergemeenschap in het PO).

Per 1-8-2016 sta ik weer opnieuw met mijn ‘poten en de klei’, niet als schoolleider maar als leraar en als coach van leraren in het PO. Een bewuste keus maar zeker ook een tussenstap. Leraren en schoolteams in hun kracht zetten, daar ligt mijn doel binnen het onderwijs.

Per 1 december 2016 komt er een nieuwe uitdaging. Een opdracht als interim schoolleider. Een nieuwe uitdaging, een nieuwe kans. Ben benieuwd wat dat weer gaat brengen. #zinin

Ik ben van mening dat het anders kan, mag en moet in het onderwijs. Vertrouwen en autonomie zijn daarbij belangrijke voorwaarden.

Ik schrijf positief kritische blogs (Edublogger) over onderwijs op o.a.

en HetKind als lid van het Bloggerscollectief (null)

Twitter; Karin Donkers @kardonsch
Linkedin; Karin Donkers
Website; Kardonsch.nl

2 thoughts on “Wie ben ik?

    • Beste Annelies,
      Bedankt voor het mooie compliment. Prima als de blog op jullie website komt. Uiteindelijk gaat het om delen van ervaringen die ten goede komen aan onze ‘kinderen’.
      Samen voor een mooie opvoeding en mooi onderwijs.

      Karin.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *